Tips voor een betere nachtrust

Tips om te ontspannen

Allemaal hebben we wel eens last van een periode waarin we minder goed slapen of moeilijk de slaap kunnen vatten. Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld een periode waarin we veel stress ervaren, piekeren of ons onrustig voelen.

Hierbij geef ik jullie enkele tips die jullie kunnen ondersteunen bij een betere nachtrust:

  • Neem een warm bad met magnesiumvlokken waarop je enkele druppeltjes essentiële olie van lavendel aanbrengt.

Magnesium wordt opgenomen en draagt bij tot ontspanning van de spieren, bloedvaten en zenuwen, verhoging van de weerstand tegen stress en spanning en ondersteunt een gezond slaappatroon.
Lavendelolie werkt kalmerend, rustgevend, harmoniserend.

  • Plaats een diffuser in je slaapkamer en verdamp een half uurtje voor het slapen gaan essentiële olie van lavendel.

Heb je geen diffuser dan kan je in een kleine sprayflacon vullen met water en hier lavendel druppeltjes aan toevoegen. Voor het slapen gaan, vernevelen in de lucht of op het bedlinnen.

  • Bach Rescue Night

Heb je moeite met inslapen of slaap je onrustig dan kan de Rescue Night van Bach bijdragen tot een betere nachtrust.

Rescue Night is een combinatie van 6 verschillende bachbloesems en kan ook tijdens de nacht gebruikt worden als je regelmatig wakker wordt.

Voeg een reactie toe